للمرة الأولى.. جورج وسوف يتحدث عن أسرار حياته الشخصية

وكالات- مصدر الإخبارية

تحدث الفنان جورج وسوف، عن أسرار حياته الشخصية للمرة الأولى وتفاصيل لقائه الأخير مع نجله وديع، بجانب الحديث عن إمكان دخول ابنته وزوجته لمجال الفن.

وقال وسوف في “تصريحات تلفزيونية”: “فراق الحبايب صعب ولكن وفاة ابني قدر، وكنت بشكي لوديع همي، وعمري ما سبته ولا سابني، وهو في عيوني حتى لو مات”.

وعن آخر لقاء جمعه بوديع، ذكر أن “وديع قالي أنه رايح يشوف الدكتور وجاي بعد نص ساعة، وفاتت النص ساعة ومجاش، وشوفت أنه مات قبل ما يقولوا مات وحسيت، والناس عزوني من قلبهم لأن وديع كان خدوم وطيب مع الكل”.

وتحدث جورج وسوف عن المهرجانات الشعبية، قائلًا: “الوضع الاقتصادي للناس السبب لأنهم عايزين يفرحوا ويرقصوا، ومفيش رقابة زي الأول، ومينفعش نقيم فنان أو أغنية في الزمن دا”.

وعن إمكانية دخول ابنته مجال الفن، أضاف: “عيون بنتي عندها 9 سنين وبشوفها باستمرار وكل يوم معاها، وفرحت لما شوفتها في حفلي الأخير وكانت قاعدة مبسوطة ولكن قولتلها دي آخر مرة لما تكبري مفيش حفلات ولا بطيخ لأني متحفظ على الموضوع ده”.

وأردف “أعوذ بالله من دخول زوجتي ولا بنتي مجال الفن؛ لأن أمي ولا أخواتي عمرهم ما حضروا حفلاتي، ومعندناش الكلام ده، لأني مش بروح أسهر ده مجرد شغل”.

وفيما يتعلق بوجود خلافات بالوسط الفني، قال: “الوسط الفني مفهوش خلافات والناس بتفتكر إن فيه خلافات بين الفنانين، ولكن ده مش حقيقي لأن الله كاتب رزق كل شخص، وبنختلف من باب الحب، وأغناني كتير ليا اتسرقت وبقول نصيبه ومعنديش مشكلة وعلى اللي جرى وقد الحروف كانوا ليا وراحت لشخص غيري، ولكن بقول دا نصيبهم وأنا حظي جميل في الحياة وربنا منحني أكتر مما أستحق، ووليد توفيق صديقي المقرب”.

وعن حقيقة خلاف أصالة وجورج وسوف، أكد “أنا مشوفتش أصالة في التريو ولا سلمت عليا وأقسم بالله ما شوفتها، لأني طلعت على المسرح على طول وخلافي معاها زمان سببه إن كلامي كان قاسي عليهم وهي كانت ذوق معايا ومفيش خلاف بيني وبينها حاليا، وكلامي كان من باب المحبة، وكلمتني لما مات وديع وعزتني وأصالة بنت بلد وفنانة عظيمة”.

وبعد مرور “أربعينية” نجله الأكبر وديع، الذي توفي بعد تعرضه لمضاعفات صحية، طرح جورج وسوف في 14 شباط (فبراير) الجاري، أغنيته الجديدة، التي تحمل عنوان “نص عمري”.

وفي كانون الثاني (يناير) الماضي، توفي وديع جورج وسوف، بعد ساعات من نقله إلى العناية المركزة في مستشفى “مار يوسف” في لبنان، حيث كان في حالة حرجة؛ بعد تعرضه لمضاعفات خطيرة بسبب إجرائه عملية “تكميم معدة”.

اقرأ/ي أيضًا: بيومي فؤاد يكشف عن قرار مهم متعلق بمستقبله الفني