في مهرجان القاهرة.. رانيا يوسف تتحدى حسين فهمي بشأن طريقة اللبس

وكالات- مصدر الإخبارية

عبرت الفنانة المصرية رانيا يوسف، عن تعجبها من قرار الفنان حسين فهمي رئيس مهرجان القاهرة السينمائي الدولي بارتداء الملابس الرسمية خلال فترة المهرجان.

وذكرت رانيا يوسف: “مستغربة بس هنعمل اللى يريحهم، ما دام اللبس هيكون فورمال، فسبوني أخترع ليكم بدلة ومش هتبقى أي بدلة هتبقى بدلة باسم رانيا يوسف، وانتظروا بدلتي في الدورة الجديدة المليئة بالمفاجآت”.

وفي وقت سابق، كشف حسين فهمي عن شكل الزي الرسمي في دورته الـ 44 المنتظر إقامتها في الفترة من 13 إلى 22 تشرين الثاني (نوفمبر) المقبل.

وأشار فهمي إلى أن مهرجان القاهرة السينمائي الدولي ضمن مهرجانات الفئة الأولى، مردفًا: “لما جيت المهرجان لقيت أن كل واحد بيلبس اللي هو عايزه، أنا لما حد بيجيلي البيت مش هستقبله بالبيجاما، هلبس كويس والستات تلبس لطيف”.

وتابع: “للأسف الشديد الأمر تطور لأكثر مما كنت متخيل، وبقى (وريني يا حبيبتي الفستان طيب لفي كده.. مين اللي عامل التسريحة واسمه أيه الكوافير؟)، مش ده المهرجان”.

وأردف: “لازم كلنا نبقى ملتزمين بالملابس الرسمية بتاعة كل المهرجانات الدولية، ألان ديلون لما جه المهرجان كان جاي بالبدلة السموكنج على كتفه، ده عادي واللبس اللي إحنا بنتفق عليه دوليا”.

اقرأ/ي أيضًا: حسين فهمي: تم وضع شروط لملابس الفنانين في مهرجان القاهرة السينمائي